Followers

Tuesday 2 June 2015

. UKHUWAH FILLAH .

.  Assalammualaikum .. Setelah berbulan-bulan tak buka dan menaip dilaman blog ini , hewhew . Banyak yang nak diluahkan dan dikongsikan . now I'm back you oulls . Hihi gediksss :D . Okay la , bila berbicara tentang "Persahabatan" pasti kita semua terbayangkan indahnya persahabatan , manisnya , gembiranya ,  tetapi kita tidak tahu dalam membina ikatan persahabatan itu , banyak benda yang kita kena jaga , tahu dan yang paling utama mesti ada kesabaran , kejujuran , kesetiaan dan kepercayaan . Kadang-kala kita kena pandai mengalah taw dengan kawan-ii apatah lagi dengan family kita sendiri . 


. Bila kita sudah mengenali sikap , hati budi sahabat kita , jangan pula dengan mudahnya kita nak putuskan hubungan persahabatan tu . Tak baik tau . Takut pula menyesal di kemudian hari . Allah dah hadirkan kita sahabat yang baik , kita patut hargai . Bukan senang dan calang-ii orang yang mampu faham kita , sabar dengan karenah kita dan dengar semua masalah kita walaupun benda tu berulang-ulang . Semoga kita sama-ii dapat mengekalkan ukhuwah fillah ini . Amin Ya Rabbal Alamin :) 




ME

. Kadang-kadang , nak sangat luahkan sesuatu yang terungkap dekat sahabat kita , tapi tak termampu . Sebab apa ? sebab takut jadi lain . Walaupun kita nak bagitahu yang kita rindu dengan diri dia yang dulu , yang selalu bagi nasihat , teguran dan semangat . Sampai satu tahap rasa nak rapat balik dengan dia . Sebab apa ? sebab nak kenal hati dia balik , nak ambil hati dia balik . Terlalu rindu sangat . Pernah terfikir , "kau dah bosan dengan aku ? aku ini merimaskan kau ke ? Andai itu yang dirasai oleh kau , aku boleh undur diri . Bukan bermaksud hendak memutuskan ikatan persahabatan ini , tetapi lebih kepada memberikan kau ruang dan ketenangan . Aku masih ada untuk kau . Tak pernah hilang . Kau carilah aku . Kemana sekalipun kita , ukhuwah fillah ini takkan terputus . In Shaa Allah :) " . - CF-






c/p : Jika tidak mampu menjadi lampu , Cukuplah sekadar menjadi pelita menerangi disekeliling . :)

No comments: